Påverkas ni av skärpta lagkrav och ökade förväntningar från kunder när det gäller hållbara värdekedjor? Behöver du mer kunskap om hur ni kan identifiera hållbarhetsrelaterade risker och möjligheter vid inköp och i leverantörsrelationer? Då är det här en utbildning för dig!
Genom utbildningen
får du en övergripande förståelse för viktiga delar i processen för ansvarsfulla
inköp. Du får även tips på verktyg och inblick i rapporteringskrav utifrån
lagstiftning och ramverk. Efter kursen ska du vara rustad att, i dialog med
inköpsavdelningen i din organisation, bidra i arbetet för mer medvetna och
ansvarsfulla inköpsbeslut. Genom individuell rådgivning hjälper vi dig att
applicera nya kunskaper i din roll och verksamhet.
DEL 1.
Heldagsutbildning på plats hos oss!
Efter utbildningen får du med dig kursdokumentation i form av en guide och frivillig hemläxa. Du får också ett kursintyg.
DEL 2.
Vi följer med dig hem! 3 timmars individuell rådgivning online
Var: Rådgivningen sker i första hand via
videomöten.
När: Du avropar rådgivningen inom 6 månader efter genomförd utbildning,
som ett eller flera separata tillfällen efter överenskommelse.
Innehåll: Rådgivningen syftar till att kunskaperna från utbildningen kommer
till bästa nytta i ditt och din verksamhets arbete. Innehållet i rådgivningen
utgår från dina behov och önskemål.
Pris: 13 000 kr
(ex. moms)
per person
Lena Landén
Jag har lång erfarenhet av såväl strategiskt som operativt hållbarhetsarbete primärt inom området ansvarsfulla inköp. Rådgivningsuppdrag omfattar exempelvis stöd i framtagning av leverantörskrav, kartläggning och riskanalys av leverantörskedjor, uppföljning av leverantörer inkl. revision på plats i Europa och Asien. Jag är väl insatt i ramverk och standarder som syftar till att ta ansvar i leverantörskedjan, såsom exempelvis OECD:s vägledning till due diligence och amfori BSCI.
KARIN LONAEUS
Jag har flerårig erfarenhet av att arbeta mot upphandlande myndigheter och företag i syfte att implementera human rights due diligence-processer i linje med FN:s vägledande principer för företag och mänskliga rättigheter och OECD:s riktlinjer för multinationella företag. I mina konsultuppdrag arbetar jag såväl strategiskt som operativt med bland annat riskanalys, riskhantering, uppföljning, avvikelsehantering och gottgörelse. Jag har även särskild kompetens gällande hållbarhetsarbete inom ramen för lagen om offentlig upphandling.
För
frågor eller om du vill ha mer information om hur vi kan verksamhetsanpassa
upplägget, kontakta gärna Valerie! valerie.hasler@trossa.se
Trossa AB I Rosenlundsgatan 40, 118 53 Stockholm | Tel: 08-30 60 80 | Mejl: hej@trossa.se © Trossa