Vår gemensamma drivkraft är ett stort engagemang för samhällsfrågor och miljö
Vårt viktigaste bidrag till en hållbar utveckling är de projekt vi genomför tillsammans med våra uppdragsgivare. Vi strävar alltid efter faktiska förbättringar ur ett hållbarhetsperspektiv och utvärderar detta löpande, både genom projektutvärderingar med kunderna och internt.
Vi tror på det vi gör. På samma sätt som vi ser hållbarhet som framgångsrecept för våra kunder, vill vi utveckla vår egen verksamhet i en hållbar riktning. Den gemensamma drivkraften för oss på Trossa är ett stort engagemang för samhällsfrågor och miljö. Det är självklart för oss att försöka leva som vi lär.
Trossa har skrivit under Global Compact och har också formulerat vetenskapliga klimatmål enligt Science Based Target initiative.
Exempel på vad vi gör:
Exempel på vad vi gör:
En sund företagsekonomi och lönsamhet över tid är grunden för att vi ska kunna fortsätta arbeta för en hållbar utveckling tillsammans med våra kunder. En förutsättning för det är att alltid leverera med kvalitet och hela tiden fortsätta utveckla våra tjänster och arbetssätt.
Exempel på vad vi gör:
Mål & uppföljning
Sånt vi kan bli bättre på
Alla ska känna sig trygga när de lämnar över personuppgifter till oss. Trossa följer lagar för att skydda den personliga integriteten och interna regler för den praktiska hanteringen.Trossa behandlar personuppgifter (bl.a kontaktuppgifter som namn, adress, telefonnummer, e-postadress samt uppgifter om avdelningstillhörighet och befattning) endast för särskilda och uttryckligt angivna ändamål dvs. för att kunna fullgöra avtalet med kunder, för att kunna utföra något som uppdragsgivaren har begärt eller i syftet av personaladministration. Uppgifterna kommer endast att behandlas som överenskommit med kunden/medarbetaren och endast av oss inom företaget. Känsliga personuppgifter sparas ej om sådana inte krävs för att kunna fullgöra avtalet och utan att få samtycke från de berörda personerna.Trossa raderar eller återlämnar alla personuppgifter till kunden, förutom de uppgifterna som enbart används för normal kundadministration, senast efter ett år efter att uppdraget är avslutat och alla fakturor är helt betalda. Personuppgifter av medarbetarna rensas när anställningsförfarandet har avslutats.
Trossa kan använda personuppgifter för att informera om seminarier och andra event och nyhetsbrev till kunder/tidigare kunder som företaget har eller hade ett etablerat kundförhållande med. Mottagaren har alltid möjlighet att enkelt meddela Trossa om att hen vill bli borttagen från framtida utskickslistor. De uppgifter som Trossa sparar behandlas på ett betryggande sätt. Vi har tagit säkerhetsåtgärder med beaktande av vad som är lämpligt i förhållande till personuppgifternas karaktär och känslighet. Om Trossa får vetskap om en personuppgiftsincident uderrättas kund eller annan berörd person utan onödigt dröjsmål.
Trossa AB I Rosenlundsgatan 40, 118 53 Stockholm | Tel: 08-30 60 80 | Mejl: hej@trossa.se © Trossa